Innan resa

Det är fascinerande hur människan fungerar..eller snarare hur jag fungerar. På tisdag åker jag iväg i två veckor. Det är även nu, när jag har två dagar kvar, som jag vill träffa alla mina vänner. Vill höra av mig till alla och fråga om de hinner ses innan tisdag. Jag förstår ju själv att det är omöjligt, men känslan och saknaden finns där. Känslan av att vara borta i två månader, när det bara handlar om 14 dagar. Varför man inte passar på att träffa alla när man har tid långt innan resan? Ja, bra fråga. Det är väl nu man känner av pressen och att möjligheten att träffa sina vänner inte finns när man väl är bortrest.

Men fick ett fantastiskt dygn på landet och känner mig en aning mer avslappnad idag än igår.

Kommentera

